Why Anansi Has Skinny Legs

Historien om Anansi stammer fra Ghana og er forkortet og bearbejdet, så den primært indeholder dialog. Anansi er en grådig og sulten edderkop, hvis dovenskab ender med at skaffe ham nogle meget lange og temmelig tynde ben: En dag går han fra ven til ven, som alle tilbyder ham at blive og spise – han skal blot lige vente og hjælpe med det sidste. Men Anansi er for doven til at gide hjælpe, så han binder alle steder en snor om et af sine ben og beder de forskellige venner trække i snoren, når maden er klar. Desværre for Anansi bliver alle færdige samtidig og hans ben strakt godt ud i otte forskellige retninger!

Ud over den lille historie (Story) rummer forløbet klikbare billeder, interaktive opgaver og spil og kopiark med både individuelle opgaver, par- og gruppeopgaver og klasseaktiviteter (Tasks). Herefter er der forslag til en række små projekter (Project). Forløbet indledes med en målsætningsfase (Start) og afsluttes med en selvevalueringsfase (Finish). Det er muligt for læreren at se med i elevens selvevaluering der sker digitalt (Student).

Opgaverne i forløbet har fokus på ordforrådstilegnelse: Eleverne arbejder med dyreord (vilde dyr og dyr fra haven) og madord og med tillægsord og udsagnsord fra historien. De udvalgte ord er lidt sværere end fx de dyre- og madord, som eleverne arbejder med i forløbet om The Gingerbread Man, og der er flere af dem. Desuden lægger forløbet op til, at eleverne også arbejder med skriftlig kommunikation, både med at skrive udvalgte ord og sætninger og med oplæsning.